Het bureau waar Culturele Antropologie en (marketing)Communicatie samenkomen
Als je goed luistert, voel, hoor en zie je cultuur overal. Het beantwoordt de eenvoudigste vragen waarom je handen schudt bij een eerste ontmoeting, of waarom je met bestek eet (of juist niet). Cultuur staat voor gedeelde waarden, normen, tradities en manieren van denken en doen die een groep mensen gemeen hebben. Soms realiseer je je dat je deel uitmaakt van een cultuur, zoals bij feestdagen en tradities, en soms ook niet, zoals het eten van hagelslag op je brood of boeren in openbare ruimtes (of juist niet).
Omdat culturele whispers overal aanwezig zijn, beïnvloeden ze hoe individuen zich gedragen, communiceren, denken en beslissingen nemen. Het speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven: hoe we het begrijpen en beleven.
Hoewel het exotisch klinkt, is ‘cultuur’ eigenlijk iets dat alle mensen gemeen hebben. En hoewel het iets statisch lijkt, is het voortdurend in verandering en kun je tegelijkertijd deel uitmaken van meerdere culturen, zoals bijvoorbeeld je nationale cultuur en je interne bedrijfscultuur. Het vormt jouw identiteit.
Bij HumanTales specialiseren we ons in cultuur gedreven merkstrategie. We gebruiken onze expertise in strategische marketingcommunicatie, waarbij we diepgaande inzichten in menselijke waarden uit de culturele antropologie benutten. We ontcijferen culturen en creëren relevante verhalen die grenzen overstijgen, waardoor merken en organisaties zich betekenisvol kunnen verbinden met hun doelgroepen.
Door culturele nuances diepgaand te begrijpen, overbruggen we de kloof tussen merken en hun doelgroepen. Door interne en externe culturele signalen te ontcijferen lezen we tussen de regels door. Dit onthult hoe mensen denken, zich gedragen en beslissingen nemen. Onze diensten voor culturele decoding zijn ontworpen om de communicatie van uw merk of organisatie direct tot de kern van de consument te laten spreken. . Deze holistische benadering stelt je in staat de impact van cultuur te begrijpen en hoe je deze effectief kunt gebruiken om zowel betrokkenheid als authenticiteit te versterken
Samen drukken we op de pauzeknop en gaan terug naar de kern, naar je kernidentiteit. Waar sta je voor en, nog belangrijker, waarom? Wij geloven niet in radicale nieuwe identiteiten, maar in het herontdekken van je bestaande identiteit en tegelijkertijd deze sterker en veerkrachtiger te maken. Op basis van cultureel begrip vormen menselijke waarden een onlosmakelijk onderdeel van je identiteit. Met culturele inzichten zorgen we ervoor dat jouw merk of organisatie kan evolueren terwijl het trouw blijft aan de kern. Ons doel is je een diepgewortelde identiteit mee te geven die sterke fundamenten biedt voor consistentie en natuurlijk resoneert bij jouw publiek.
Wij geloven in de kracht van het begrijpen van het ‘waarom’ achter de data om effectief en authentiek te communiceren. Of het nu gaat om marketingcommunicatie of corporate communicatie, onze strategieën zijn gebaseerd op diepgaande culturele inzichten. De basis voor deze communicatie komt voort uit de bevindingen uit het ‘cultureel decoderen’, waarbij we het gedrag, de waarden en de besluitvormingsprocessen van je doelgroep hebben geanalyseerd. Deze aanpak zorgt ervoor dat je communicatie niet alleen effectief is, maar ook oprecht en in lijn met je identiteit. Door de boodschap af te stemmen op culturele waarden, helpen wij een diepere connectie en grotere impact te bereiken bij de doelgroep.
We beginnen met het begrijpen van je huidige identiteit en culturele context.
We ontcijferen culturele signalen die relevant zijn voor je merk en doelgroep.
We ontwikkelen een communicatiestrategie die aansluit bij je culturele inzichten en bedrijfsdoelen.
We implementeren de strategie, zodat je boodschap resoneert en je publiek effectief betrekt.
Tijdens de middeleeuwen ontstonden er veel mythische dieren die in verre oorden…
Strateeg
Gert is een Marketing- en Communicatie Strateeg en mede-auteur van het leerboek ‘Marketingcommunicatie in 14 Stappen’. Daarnaast ook een spreker over trends en ontwikkelingen in het marketing- en communicatielandschap.
Strateeg
Maxime is een cultureel antropoloog en ontwikkelingssocioloog, gefascineerd door de complexiteit van menselijke samenlevingen en hun diverse geloofssystemen. Als strateeg zet ze zich in om de kloof tussen culturen, merken en organisaties te overbruggen.
Laat HumanTales je helpen te begrijpen hoe anderen de wereld waarneemen. Door culturele inzichten mee te nemen in je bedrijfs- en (marketing)communicatiestrategieën, zorgen we ervoor dat je boodschap niet alleen gehoord maar ook gevoeld wordt. Van interne bedrijfscultuur tot marketingcommunicatiecampagnes, we helpen je communiceren op dezelfde frequentie als jouw publiek.