Contact

Laat Culturele Inzichten jouw merk naar een hoger niveau brengen.

Laat Culturele Inzichten jouw merk naar een hoger niveau brengen.

Het bureau waar Culturele Antropologie en (marketing)Communicatie samenkomen

Wat is cultuur?

Als je goed luistert, voel, hoor en zie je cultuur overal. Het beantwoordt de eenvoudigste vragen waarom je handen schudt bij een eerste ontmoeting, of waarom je met bestek eet (of juist niet). Cultuur staat voor gedeelde waarden, normen, tradities en manieren van denken en doen die een groep mensen gemeen hebben. Soms realiseer je je dat je deel uitmaakt van een cultuur, zoals bij feestdagen en tradities, en soms ook niet, zoals het eten van hagelslag op je brood of boeren in openbare ruimtes (of juist niet).

Omdat culturele whispers overal aanwezig zijn, beïnvloeden ze hoe individuen zich gedragen, communiceren, denken en beslissingen nemen. Het speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven: hoe we het begrijpen en beleven.

Hoewel het exotisch klinkt, is ‘cultuur’ eigenlijk iets dat alle mensen gemeen hebben. En hoewel het iets statisch lijkt, is het voortdurend in verandering en kun je tegelijkertijd deel uitmaken van meerdere culturen, zoals bijvoorbeeld je nationale cultuur en je interne bedrijfscultuur. Het vormt jouw identiteit.

Over ons

Bij HumanTales specialiseren we ons in cultuur gedreven merkstrategie. We gebruiken onze expertise in marketingcommunicatie, waarbij we diepgaande inzichten uit de culturele antropologie benutten. We ontcijferen culturen en creëren relevante verhalen die grenzen overstijgen, waardoor merken en organisaties zich betekenisvol kunnen verbinden met hun doelgroepen.

Diensten

Cultureel Decoderen

Het waarom achter de wat

Bij HumanTales overbruggen we de kloof tussen merken en hun doelgroepen door culturele nuances diepgaand te begrijpen. Door interne en externe culturele signalen te ontcijferen, creëren we inzichten die resoneren met de waarden en tradities van jou en van je doelgroep. Het geeft inzicht hoe mensen denken, zich gedragen en beslissingen nemen. Onze diensten op het gebied van cultureel decoderen zijn noodzakelijk om de communicatie van je merk of organisatie direct tot het hart van de consument te laten spreken. Deze holistische benadering stelt je in staat de impact van cultuur te begrijpen en hoe je deze effectief kunt gebruiken om zowel betrokkenheid als authenticiteit te versterken.

Identiteit

Wortels blootleggen

Samen drukken we op de pauze knop en gaan we terug naar de kern, naar je basisidentiteit. Waar sta je voor en, nog belangrijker: waarom? Wij geloven niet in radicale nieuwe identiteiten, maar in het heridentificeren van je bestaande identiteit en deze sterker en veerkrachtiger te maken. Op basis van cultureel inzicht vormen menselijke waarden een onlosmakelijk onderdeel van je identiteit. Met culturele inzichten zorgen we ervoor dat jouw merk of organisatie kan evolueren terwijl het trouw blijft aan de kern. Ons doel is je een gewortelde identiteit mee te geven die sterke fundamenten biedt voor consistentie en natuurlijk resoneert met je publiek.

Strategische Communicatie

Bruggen Slaan tussen Culturen

Bij HumanTales geloven we in de kracht van het begrijpen van de ‘waarom’ achter de data om effectief en authentiek te communiceren. Of het nu gaat om interne- of externe (marketing)communicatie. De basis voor deze communicatie komt voort uit de bevindingen uit het ‘cultureel decoderen’. Waar we het gedrag, de waarden en het beslissingsproces van je doelgroep hebben geanalyseerd. Deze aanpak zorgt ervoor dat je communicatie niet alleen effectief is, maar ook oprecht en in lijn met je identiteit. We spreken dezelfde taal als jouw boodschap is afgestemd op de culturele context van je doelgroep, met als gevolg een diepe connectie en verhoogde impact.

Ons Proces

Ontdekking

We beginnen met het begrijpen van je huidige identiteit en culturele context.

Analyse

We ontcijferen culturele signalen die relevant zijn voor je merk en doelgroep.

Strategie

We ontwikkelen een communicatiestrategie die aansluit bij je culturele inzichten en bedrijfsdoelen.

Uitvoering

We implementeren de strategie, zodat je boodschap resoneert en je publiek effectief betrekt.

Inspirerende Verhalen en Case Studies

Zijn aannames fantasierijke invullingen?

Tijdens de middeleeuwen ontstonden er veel mythische dieren die in verre oorden…

“When you are accustomed to privilege, equality feels like oppression”

Het nieuwe concept van mannelijkheid en vrouwelijkheid *Wanneer we spreken over feminisme/vrouwelijkheid…

Daisugi: Een Levende Metafoor voor Sterke Positionering

Deze week kwam ik weer een interessant Japans cultureel gebruik tegen. Japanners…

Ons team

Gert Koot

Strateeg

Gert is een marketing- en communicatiestrateeg. Co-auteur van het studieboek ‘Marketingcommunicatie in 14 Stappen’. Spreker over trends en ontwikkelingen in het marketing- en communicatielandschap. Daarnaast ook een spreker over trends en ontwikkelingen in het marketing- en communicatielandschap.

Maxime de Jonge

Strateeg

Maxime is cultureel antropoloog en ontwikkelingssocioloog, gefascineerd door de complexiteit van menselijke samenlevingen en hun diverse geloofsovertuigingen. Als strateeg zet ze zich in om de kloof tussen culturen, merken en organisaties te overbruggen. Als strateeg zet ze zich in om de kloof tussen culturen, merken en organisaties te overbruggen.

Wat is jouw Tale?

Laat HumanTales je helpen te begrijpen hoe anderen de wereld waarneemen. Door culturele inzichten mee te nemen in je bedrijfs- en (marketing)communicatiestrategieën, zorgen we ervoor dat je boodschap niet alleen gehoord maar ook gevoeld wordt. Van interne bedrijfscultuur tot marketingcommunicatiecampagnes, we helpen je communiceren op dezelfde frequentie als jouw publiek.